Şebnem Ferah'ın Röportajları

Salı, Ekim 31, 2006

Bu ülkede yaşamak büyük risk

Röportaj: Bu ülkede yaşamak büyük risk

Kaynak: haftasonu.com.tr




'Mayın Tarlası' adlı şarkıyla gündemde olan Şebnem Ferah, müziğini, şarkılarını nasıl bestelediğini, aşk ve memleket konularındaki fikirlerini açıkladı...




Yeni çıkan 'Kelimeler Yetse' adlı albümüyle müzik listelerinde hızla yükselen Şebnem Ferah ile önce albümünü ve en sevilen şarkılarından biri olan 'Mayın Tarlası'nı konuştuk.


haftasonu: Son albümün 'Kelimeler Yetse' adını taşıyor ve bu albümde yer alan 'Mayın Tarlası' adlı şarkının sözleri ve müziği çok beğenildi. Bize 'Mayın Tarlası'nı anlatır mısın?

Ş.F: Mayın Tarlası, albüm çıkar çıkmaz kendiliğinden çok sevilen bir parça oldu. Sonra bir de klip yapınca iyice ortaya çıktı. Bütün parçalarımı kendim yaptığım ve sözlerini de kendim yazdığım için benim için diğerlerine göre daha farklı bir tarafı yok. Sanırım herkesin kendi hayatından bir şeyler bulabileceği bir parça olduğu için daha çok sevildi.

haftasonu: Boş zamanların var mı, olunca neler yaparsın?

Ş.F.: Albüm çıktığından bu yana sürekli konser veriyorum. İlk önce uzun bir turne dahilinde neredeyse bütün Türkiye'yi dolaştık. Bu aralar da hemen her hafta farklı yerlerde konserimiz oluyor. Bunun dışındaki zamanımı genellikle ya provalarda ya da evimde geçiriyorum. Evimde olduğum zaman film izlerim, kitap okurum, gitar çalıp yeni şarkılar yapmaya ve yeni sözler yazmaya çalışırım. Beraber çalıştığım müzisyen arkadaşlarım kardeşlerim gibidir, onlara yemekler hazırlarım. Beraber film izleriz, eğleniriz. Her fırsat bulduğumda ailemle bir araya gelirim.

haftasonu: Riskleri çok mu seversin ?

Ş.F.: Doğrusu risk almayı sevip sevmediğimi hiç düşünmemiştim. Ama şunu söyleyebilirim, almam gerekiyorsa ve buna inanıyorsam alırım. Benim rock müzikle ilgilenmeye başladığım yıllar çocuk yaşta olduğum yıllardı. Bu müzik türüyle ilgilenip, kendi ayaklarım üstünde durabilmemin ülkemiz koşullarında bayağı büyük bir risk olduğunu çok sonradan fark ettim. Ama şuna inananlardanım: İnsan bir şeyi çok sevdiği ve emek verdiği zaman, belki çok hızlı bir şekilde değil ama mutlaka başarılı oluyor. Sonuçta çok küçük yaşlardan itibaren bu müziği yapıyorum ve çok sevdiğim bir şey yapıyorum. Benim 'huzurlu hayat'tan anladığım şeylerin ilk sıralarında da sevdiğin işi yapmak geliyor. Varsın ülkemiz koşullarında daha zor olsun, problem değil.

haftasonu: Şarkılarını nasıl yaparsın?

Ş.F.: Şarkılarımı yazma aşamasında hayatın ta kendisinden, buna ek olarak da hayal gücümden güç alıyorum. Zaten sünger gibiyimdir ve her zaman algılarım açıktır. İyi bir gözlemci olmaya çalışıyorum. Ama 'şarkı yazma' anlarında her şeyden soyutlanıp adeta 16-17 yaşlarıma geri dönerim. Çünkü benim hayatta en korktuğum şey müzikle ilgili heyecanımı kaybetmektir....

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home