Şebnem Ferah'ın Röportajları

Salı, Ekim 31, 2006

Apocalyptica ile Stüdyoda

Röportaj: Apocalyptica ile Stüdyoda

Kaynak: sebnemferahfan.com

Kiminle: Universal Müzik

Tarih: 2001


2001 tarihinde Şebnem Ferah’ın “Perdeler” albümü için extra olarak hazırladığı VCD’de, bu albüm için Apocalyptica’nın enstrümanlarıyla yeniden yorumladığı “Perdeler” versiyonunun çalışmalarında gerçekleştirilen Şebnem Ferah&Apocalyptica röportajı bulunmaktaydı. İşte bu tarihi röportaj yazı olarak internette ilk kez www.sebnemferahfan.com sitesinde yayınlanıyor!!! Turgay Suat Tarcan’ın aktardığı bu röportajı aşağıda okuyabilirsiniz.


ŞEBNEM FERAH: (Şebo stüdyoya girerken) Uuu, çok soğuk.

(Apocalyptica ile stüdyodayken) Benim bu albümüm için dışardan birileriyle çalışmak fikri zaten albüm düşünüldüğünden beri, yani birtakım şarkılar ortaya çıkıp da stüdyoya girme aşamasına geldiğinden beri böyle bir fikir vardı. Bu da bence çok uzak bir fikir değildi, çünkü hem benim dinlediğim müziklerin yarısından daha fazlasını dışarıdaki insanlar oluşturuyor, hem de (insan) kendimi düşündüğümde, kendi vizyonumu geliştirmek, yeni bir şeyler bulmak, denemek, yeni sesler duymak her müzisyenin ihtiyacı olduğu gibi benim de ihtiyacım…

Ben Apocalyptica’yla bir şeyler yapabileceğimizi öğrendikten sonra şirketim onlarla, o ana kadar yaptığım albümleri ve (yani eski iki albümümü ve) bu albüm için yaptığım şarkıların demolarını gönderdi. Ve istiyordum ki onlar seçsinler: en severek, hissederek yorumlayabilecekleri parçayı…

APOCALYPTICA: Daha önce de başka müzisyenlerle ortak çalışmalar yaptık. Böyle ortaklıkların bizim için her zaman öğretici olduğunu düşünüyoruz. Ufkumuzu açıyor. Şebnem projesi bizim için çok güzel, çünkü Batı Avrupalı sanatçılardan farklı bir müzikal alt yapısı var.

Önceki ortak çalışmaların hepsi sadece kayıtları yapıp göndermekten ibaretti. Bu proje sanatçıyla stüdyoda birlikte çalıştığımız ilk iş. Bundan on dakika önce sadece eğlenmek için birlikte bir şeyler çalıyorduk. Ve bu yaptığımız şarkı çok güçlü bir versiyon olacak.

ŞEBNEM FERAH: Çok doğru bir karar verdiğimi düşünüyorum, çünkü bir kere daha öğrendim ki müzikte öğrenmenin, yeni şeyler tanımanın gerçekten sınırı yok. Ve gerçekten önemli olan, esas olan şey müzik. Bütün bunların bir kere daha sağlamasını yapmış gibi oldum kendimce. Albüm için ise kesinlikle doğru bir karar verdiğimi düşünüyorum, çünkü Apocalyptica hem Türkiye’de çok sevilen ve takdir edilen bir grup, ve benim albümümü dinleyen insanların da ortak faydalarda birleştiği bir grup. Ve her şeyden en önemlisi, beklentim değil ama şöyle bir umudum var; albümü alacak dinleyecek, daha önceki albümlerimi dinleyip sevmiş olan insanlara yeni bir şey dinletmiş olacağım. En çok beni bu heyecanlandırıyor. Ve de tabii ki parçayı kaydettik, ben bugün söyledim; hani ortaya çıkan netice heyecanlandırıyor.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home