Şebnem Ferah'ın Röportajları

Salı, Ekim 31, 2006

Beni ancak ben mahvedebilirim!!!!

Röportaj: Beni ancak ben mahvedebilirim!!!!

Kaynak: vatan

Kiminle: Kral TV

Tarih: --




-Albüm den biraz bahsedermisiniz? Kimlerle çalıştınız?


Albümde sahnede çalıştığım müzisyen arkadaşlarımla beraber çalıştım.Aranjelerin hepsini birlikte yaptık.Ozan Tügen, Buket Doran, Metin Türkcan ve Aykan İlkan. Prodüktörü benim albümün, bütün sözleri bana ait.Stüdyo aşaması 6 ay sürdü.Ondan önce bir 7-8 ay besteleri yapmam, sözleri yazmam zaman aldı.Albümde işin creatif kısmına önem verdiğimiz için uzun sürüyor.Herşeyi çalarak, deneyerek yaptık.İçimizden geldiği gibi oldu herşey.Albüm ilk başta insanlara farklı geldi ama zanediyorum bu kez insanların beklentilerini karşılamayı becerdim.


-Ne anlamda farklı bu albüm?


Biraz daha sert buluyorlar,sözleri eskiden daha masalsı bir anlatımım vardı., onu yine korudum ama biraz daha günlük bir dil kullandım, daha net ifadeler sanki karşımdakiyle konuşur gibi, bu benim için bir yenilik.Beni dinleyenler albümdeki müzikal anlamda yaşanan değişimlerin farkındalar ve seviyorlar.


-Tınıların sertleşmesi neye bağlı?


Benim dinlediğim müziğin yelpazesi o kadar geniş ki...Hevay Metal de var, Sade var.Dolayısıyla herhangi bir soundun bana sert gelmesi söz konusu değil.Ben müzisyenim meseleye teknik açıdan bakıyorum,şarkıların nasıl düzenlenmesi gerektiğini biz değil şarkılar karar veriyor yani şarkı kendi içinde öyle bir tansiyon barındırıyorsa siz ona istediğiniz kadar ney çalın, olmaz, şarkı değerini bulmaz.Şarkı kendi içindeki o primitif haliyle nasıl düzenlenmesi gerektiğini zaten bize sinyal veriyor.Sağduyumuza, ön sezilerimize.Bizde ona güvenerek düzenlemeler yapıyoruz.Kağıt üzerinde değil de şarkı bize ne hissettiriyorsa içimizden geldiği gibi şarkıları yapıyoruz.Dolayısıyla bu şarkı sert oldu biraz yumuşatalım yada yumuşak oldu sertleştirelim diye bir kavramım yok.Şarkı neyi hakediyorsa onu yapmaktan yanayım.


-Albümün çıkış şarkısı için birçok spekülasyon yapılıyor...


Şarkılar yorumlanıyor.Zaten şarkının özelliği budur.Siz yaparsınız, iç dünyanızı açarsınız, insanlarda ona kendi hayal dünyasında istedikleri gibi şekil verirler.Ben şarkımı yaparken, orası benim cumhuriyetim istediğim gibi davranırım.Tek dikkat etmem gereken şey ,insanları rencide etmemek, kötü örnek olmamak ki ben bu konu da sorumluluk sahibiyim dir.Ama bundan sonrası için ne konuşup dinleyicilerin hayal dünyasını kısıtlamayı tercih ederim ne de başkaları bunu yapmalı.Çünkü bu bir şarkıdır, buna gereğinden ve sahip olduğundan fazla ve daha farklı bir anlam yüklemenin bir anlamı yok.Türkiye de bazı şeyleri kabul etmek hep zor oluyor.Biraz bazı şeyleri kabul etmek lazım, ben bir rock müzisyeniyim, her insanın hissettiği şeyleri bende kendimce hissettim ve anlatmaya gayret ettim.Onlar benim kelimelerim ama kimseye şu cümleyle şunu kastettim demem çünkü o da herkesin kendi yorumudur.


-Söylenildiği gibi müstechen mi?


İnsanlar sokaklarda birbirlerine küfrediyorlar.Bu çok daha müstehcen.Bu çok iki yüzlü bir tavır.Benim ahlak anlayışımın yeterince köşeleri belirlenmiş.Herkesin kendi içinde kendi vicdanın da mukayeseye girmesi daha doğru olacaktır.Kimsenin kimseye bu saatten sonra birdenbire ahlak dersi vermesi anlamsız.Bu sadece bir tasvir.Dünyada daha kötü örnekleri var.Türkiye de herşey önce bir sağından solundan çekiştirilir.


-Size bu albüm de getirilen bir başka eleştiri daha var,bildik Şebnem Ferah...


Ben bunları okurken o kadar büyük hayal kırıklığı yaşıyorum ki...Çünkü ben gerçekten içinde hiçbir art niyet taşımayan gerçekten eleştirmek için fikir vermek için yazan birini okuduğum da isterse beni yerden yere vursun,memnun oluyorum. Çünkü benden daha çok beklentisi var diye düşünüyorum.Bu yüzden yazmış.Ben dünyadaki bütün müzikal yorumlardan haberi olan, işini doğru dürüst yapmaya çalışan biriyim.Yazan kişinin yazısında bilgisizlik, donanımsızlık bir de bunun yanında art niyet seziyorsam, hiç dikkate almıyorum.


-İkinci klip hangi şarkıya gelecek?


Herhalde turne dönüşü yapacağız. Nazar değmesin ama bütün şarkıları seviyorum.Şu an bilmiyorum ama bir iki şarkı var öne çıkan,Mayın Tarlası, Gözlerimin Etrafın daki Çizgiler gibi.Değerlendireceğiz.


-Neler yapmayı düşünüyorsunuz, planlar ...


Yakın planlarım arasında konserler var.Çok uzun zamandır konser vermedim.Müzigin yapıldığı en doğru yer sahne.Bol bol yaptığım müziği sahne de insanlara dinletip paylaşmak istiyorum.Düet ya da grup gibi çalışmalar şu an için yok ama ben bu tür çalışmalara her zaman çok sıcak bakan biriyim.


-Siz de cover yapmayı düşünüyormusunuz?


Benim söylemeyi çok sevdiğim şarkılar var.Hatta bu albüme az kalsın koyuyorduk.Ama yakın gelecek için düşünmüyorum.Sahne de söylüyorum. Ama albümlerde eğer yeni şeyler üretebiliyorsam bunları sergilemeyi tercih ediyorum.Ama söylemeyi gerçekten çok sevdiğim şarkılar var dediğim gibi.Perdeler albümünde kartonete yazmadık ama Yemen Türküsü’nü seslendirmiştik.Çünkü onu konserler de söylüyorduk ve bizim için çok özeldi.Cd yi alanlara süpriz oldu.Onu bir hediye gibi kullandık.Bu şekilde yaparım.


-İngilizce albüm var mı planlarınızın arasında?


Bekleyin bu bir süpriz olacak...


-Özel zamanlarınızı nasıl geçirirsiniz?


Evimde vakit geçirmeyi, arkadaşlarımla beraber olmayı çok severim.Son 4 yıldır, kendi evimi öyle bir duruma getirdim ki, orda her açıdan beslenebiliyorum.Filmimi seyrediyorum,kitap okuyorum...Müzik çalmaktan çok keyif alıyorum,Bol bol gitar çalıyorum , bu aralar.Biraz ihmal etmiştim.Bu konserlerde sahne de çalıcağım.Evle, küçük bir bahçem var, onunla uğraşmayı çok severim.Kendi kendine yaşayan, müziğini yapan biriyim...


Teşekkür Ederiz.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home