Şebnem Ferah'ın Röportajları

Pazartesi, Ocak 25, 2010

Bu ülkede müzik yapmayı seviyorum

24 Ocak 2010 Pazar, 12:01

Can Kırıkları’ndan yaklaşık beş yıl sonra Benim Adım Orman albümüyle hayranlarının karşısına çıkan Şebnem Ferah, ‘yurtdışına açılma’nın her sanatçının hayali olduğunu ama bunun için o ülkede yaşamak gerektiğini söylüyor ve ekliyor; “Ben bu ülkede müzik yapmayı çok seviyorum, bunu üstüne basa basa söylemeliyim!”

Benim Adım Orman isminin çağrıştırdığı gibi bir sakinliğin mi yoksa karmaşanın şarkılarını mı barındırıyor?

Uzun beklentiler sonucu bir materyal dinlendiği zaman ilk yargıların zaman zaman eksik kalabileceğine inananlardanım. Bu albümün içinde çok dingin bir iki tane parça var. Ama buna ek olarak Mahalle ve Merhaba gibi benden duymaya çok alışkın oldukları tansiyonda parçalar da var. Bu aslında biraz her türlü şarkıya ev sahipliği yapan bir albüm oldu. Yani ne dingin deyip özetleyebilirim, ne de çok sert olduğunu söyleyebilirim.

Albüme girecek şarkıları nasıl belirliyorsunuz?

Evimde kaydettiğim sistemde bir gün uyuyup ertesi gün dinlerken bana bir gün önceki kadar heyecanlı, etkileyici geliyorsa çok fazla düşünmeden, tartmadan yani daha doğrusu hesap kitap yapmadan o parça albüme giriyor.

ORTAK BEĞENİMİZDİ

Ya albümü müzik marketlerin raflarında gördüğünüzde...

Elbette son çalışmam olduğu için ben ve albümüm arasında hala çok çok derin bir bağ var, uzaktan bakmama engel olacak kadar. Stüdyoda uzun vakitler geçirildiği zaman o parçaların neredeyse organlarına kadar hakim olursunuz. Yani normal kulakla dinleyebilmeniz için azıcık vakte ihtiyaç olur. Ben daha yeni yeni o vakte yetişiyorum.

Yalnız’ı çıkış şarkısı olarak seçmenizdeki etken neydi?

Stüdyoda parçaları kaydettikten ve miksledikten sonra benim için aslında herhangi bir fark olmuyor. Önemli olan albümün geneli hakkında bir fikir vermesi. Ancak bir albümü tamamladıktan sonra o albümün tüm taraflarının bir araya gelip dinlediği bir süreç oluyor. O esnada hepimizin ortak beğenileri daha çok Yalnız’dan yana olunca Yalnız’a yapmaya karar verdik.

Şarkı yapma yeteneği geliştirilebilir bir şey mi?

Geliştirilebilir bir şey çünkü çok fazla hazırlanıyorsunuz. O anlamda bir yatırım yapıyorsunuz kendinize. Kendinizi eğitmeye, geliştirmeye, müzik anlamında kendinizi genişletmeye çalışan bir tarafınız varsa bir müzisyen olarak, elbette yeni bir şeyler öğreniyorsunuz ve bunlar da yaptıklarınıza yansıyordur.

Yine bir konser DVD’si istiyorum

Bir önceki albümden bu yana yaklaşık 4 buçuk yıl geçti. Arada da çok güzel bir DVD yayınlamıştınız. Yine böyle bir DVD çalışması yapacak mısınız?

Bir kez daha o DVD gibi özellikle akustik bir konseri görsel olarak da, işitsel olarak da kaydedeceğim bir projeyi daha yapmak istiyorum. Hemen yakın gelecekte değil ama konser kaydı olarak planlarım arasında ilk olarak o var.

Planlarınızda yurtdışına açılma ya da İngilizce albüm yapma düşüncesi var mı?

Bunu kim istemez! Ancak bunun için oralarda yaşamak gerekiyor. Ben bu ülkede müzik yapmayı çok seviyorum, bunu üstüne basa basa söylemeliyim. Ama ne zaman böyle bir her şeye aralık verip gidip orada bir iki yıl hiçbir şey düşünmeden yaşayıp, gerçekten orada insanların nelere güldüklerini nelere ağladıklarını bilmek gerekiyor. Bunu kendi ülkem için hissedebiliyorum ve söz yazan biriyseniz bunun biraz da olsa gerekli olduğunu düşünüyorum.

Eurovision için yıllardır isminiz geçiyor, hiç böyle bir isteğiniz oldu mu?

Şimdi iki tarafı var bu konunun. İsminiz geçince garip bir şekilde sorunun “Acaba yapmalı mıyım?” diye düşünürken buluyorsunuz kendinizi. İsmimin geçtiğine bende şahit oldum birkaç kez. Bu konuyla ilgili benim geçmiş yıllarda aldığım bir teklif oldu zaten. O zaman hem takvimimizin pek müsait olmaması sebebiyle, hem de benim biraz düşünme sürem oluyor bunları konuşurken. Henüz müzikal yolculuğuna profesyonel olarak adım atmamış bir sürü müzisyen genç arkadaşlarımız da var ve aslında genel olarak o arkadaşlarımızın arasında yapılan bir yarışma bu... Belki de onların katılmasının biraz daha doğru olduğunu düşünüyorum.

KAYNAK: http://www.stargazete.com/pazar/bu-ulkede-muzik-yapmayi-seviyorum-haber-239997.htm ve www.sebnemferahclub.com

Etiketler: ,

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home